Rapporten

Multiculturaliteit en politieonderwijs

Gepubliceerd op 16/07/2013 in de categorie van Rapporten

Dit rapport is een aanvulling op koersen naar 2011.
In dit advies staat de stand van zaken met betrekking tot Multiculturaliteit en het politieonderwijs. Op zich is het geen nieuw thema en er gebeuren al diverse zaken op dit gebied. De Politieonderwijsraad doet enkele aanbevelingen in dit rapport zowel aan de ministers als de Politieacademie, de korpsen en reguliere onderwijsinstellingen.
Ook wordt dit onderwerp meegenomen in de verdere onderhoud en ontwikkeling van de Kwalificatiestructuur.

De beleidsreactie van de minister treft u ook op deze pagina aan.

2008-Multiculturaliteit-en-politieonderwijs.pdf

Download

08791-reactie-BZK-Multicultulaiteit-politieonderwijs.pdf

Download

Co-educatie in perspectief

Gepubliceerd op 16/07/2013 in de categorie van Rapporten

Over de samenwerking tussen politieonderwijs en regulier onderwijs

In begin 2005 is een onderzoek van start gegaan over de samenwerking tussen politieonderwijs en regulier onderwijs. De inventarisatie bij dit onderzoek bracht een aantal knelpunten aan het licht. Dit was aanleiding om initiatieven te nemen om de samenwerking te verbeteren.

Eind 2006 is opnieuw een onderzoek gedaan om de balans op te maken de praktijk. In dit rapport Co-educatie in perspectief staat de conclusie dat het eerste onderzoek heeft bijgedragen aan een belangrijke stimulans bij de verdere ontwikkeling van de samenwerking.

2007-Co-educatie.pdf

Download

Koersen naar 2011

Gepubliceerd op 16/07/2013 in de categorie van Rapporten

Dit advies gaat over de verdere ontwikkeling van het politieonderwijs naar aanleiding van de resultaten uit het rapport Evaluatie Politieonderwijs, verschenen begin 2007.

In Koersen naar 2011 wordt de minister geadviseerd over de verbeterpunten, conclusies en aanbeveling uit de evaluatie. In het bijzonder de didactische aanbevelingen, de selectie en examinering, diversiteit, borging in de praktijk, de huidige opzet van het onderwijs, de actualiteit en behoeften van de regiokorpsen.

Tegelijkertijd heeft de Raad het eigen functioneren geëvalueerd. In een apart rapport Evaluatie Politieonderwijsraad kunt daar de resultaten van lezen.

De beleidsreactie van de minister treft u ook op deze pagina aan.

180907-reactie-Evaluatie-koersen-naar-2011.pdf

Download

2007-erratum-Koersen-naar-2011.pdf

Download

2007-koersen-naar-2011.pdf

Download

Werken aan werkend leren

Gepubliceerd op 16/07/2013 in de categorie van Rapporten

Eén van de uitgangspunten van het samenhangend stelsel, politieonderwijs 2002, is dualisering. De agent wordt aangesteld in een korps en leert op school en in de beroepspraktijk. Een goede aansluiting tussen het opleidingsdeel en het praktijkdeel is belangrijk.

In dit rapport adviseert de Politieonderwijsraad de minister over de eisen die gesteld moeten worden aan het praktijkdeel van de opleiding. Hiervoor is een normenset opgesteld dat een bijdrage kan leveren aan de kwaliteit van werkend leren.

Het advies bestaat uit drie delen, namelijk:

  • Deel I: Werkend leren bij de politie; definitie en probleemstelling
  • Deel II: Toelichting op het advies en op de implementatie van het advies.
  • Deel III: Normenset voor de periode van werkend leren.

De beleidsreactie van de minister vindt u ook op deze pagina.

2006-Werken-aan-werkend-leren.pdf

Download

06443-reactie-Werkend-leren.pdf

Download
1 7 8 9 10